BOKTIPPEN

Martina och Josefins böcker och boktips.

Delirium trilogin

Böcker som jag verkligen har fastnat för är Delirium trilogin skriven av Lauren Oliver.
Delirium
Pandemonium
Rekviem
heter de på svenska. Jag har endast läst dom på svenska och den sista delen är ej utkommen än på svenska. Jag väntar med spänning på den sista delen. Men i alla fall, från första sidan var jag fast.
Böckerna handlar om framtiden. Den stora grejen är att kärlek är en sjukdom och den kan botas. När man fyller arton genomgår man behandlingen och botas. Huvudkaraktären i böckerna är Lena. Hon ser framemot att botas och längtar med spänning till den dagen. Men några månader innan hennes behandling sker det som inte får ske och snart har hon kastats in i ett äventyr utan dess like.
Tycker man om romantik men är också ute efter spänning ska man läsa dessa böcker. Början av första boken kan vara lite seg men ge den en chans. De blir bara bättre. Många gånger under bokens gång tänkte jag: kan kärleken verkligen övervinna allt?
 
Det återstår att se. Jag har verkligen fastnat för den här trilogin. Som sagt har jag inte läst Rekviem än som är den sista boken i serien. Den kommer ut hösten 2013 så jag får vänta ett tag till. Språket i böckerna är lätt och det flyter på bra, när det väl händer saker är det omöjligt att släppa ifrån sig boken. Min mage drar verkligen ihop sig av spänning när man läser och det är något som sällan brukar ske. Så enligt mig är den här trilogin riktigt bra.
 
  
 
Jag har även läst att film rättigheterna för Delirium har sålts och att de ska göra en film av den. Jag hoppas den är lika bra som boken annars blir jag besviken.
 
 
Martina
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: