BOKTIPPEN

Martina och Josefins böcker och boktips.

BOKTIPPEN

Det här är Boktippen och vi som driver den är Martina (jag som skriver just nu) och Josefin. Vi är två tjejer som träffades på gymnasiet i Sollefteå och delade ett stort bokintresse. Här kan ni hitta allt som både jag och Josefin har läst genom åren. Både bra och dåliga böcker, (tänk på att det är våra åsikter vi delar med er).
 
Jag kör tidningen på morgonen och imorse (24/6) hörde jag att ungdomar har svårare med läsförståelsen nu för tiden och det på grund av att man läser för lite. Då tänkte jag att den här bloggen måste komma igång och nu är den det. Hur mycket boktips som kommer ut är ett stort frågetecken eftersom jag har långsamt internet men jag ska försöka få ut så mycket som möjligt. :)
 
Har ni läsare något boktips så mejla mig gärna på [email protected] ju fler tips vi får in desto bättre. Märk då mejlet gärna med Boktippen. Skriv då gärna en kort sammanfattning av boken, vad ni tyckte om den och gärna vilken genre det är. Vill ni inte nämnas i inlägget är det bara att säga till annars får ni gärna skriva namn eller nåt. Om någon förstår vad jag menar. :P
 
Att sätta sig ner med en bok kan vara väldigt avkopplande och man kan för stunden hamna i sin egna värld. Jag hörde även ett tips på radion som jag tyckte var väldigt bra och det var att om man är en sådan som inte tycker om att läsa så kan man ta sin favorit film och läsa boken av den (om det nu finns) eftersom böckerna oftast är mycket bättre än filmerna. Det tyckte jag var ett bra tips och som man ska tänka på.
 
Det här var en liten kort introduktion till Boktippen, hoppas ni ska tycka om vår bok blogg. :)
 
//Martina
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: