BOKTIPPEN

Martina och Josefins böcker och boktips.

Fifty Shades of Grey (E.L James)

Detta är en bok som varit mycket omtalad i media och inte minst bland mina bokläsande vänner. Jag fick höra att jag inte alls behövde läsa den och att jag verkligen MÅSTE läsa den. Till slut bestämde jag mig för att skaffa en egen uppfattning och jag har nu läst hela trilogin på engelska. Måste säga att jag har lite blandade åsikter om böckerna. Första boken tycker jag väl var helt okej trots att jag inte brukar läsa den här sortens böcker utan brukar hålla mig till fantasy. Men som sagt var den helt okej och det var skönt med ett avbrott från alla fantasy böcker. Men när man börjar läsa den andra boken och inser att det i stort sätt är samma saker som händer och det inte finns allt för mycket variation så blev jag mycket besviken. Det enda som fick mig att läsa ut böckerna var huvudkaraktärernas personliga utveckling, inte just det erotiska som ska vara huvudattraktionen i denna bok. Så jag skulle säga att första boken är läsvärd men de andra två böckerna är på gränsen till icke läsvärda. Men för att sammanfatta så var det ett trevligt avbrott från mina ”vanliga” böcker och huvudkaraktärernas utveckling var väldigt intressant och utan att avslöja för mycket så får man en mycket uppskattad (igen enligt mig) godbit då man läst ut den sista boken.

Josefin

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: